Ny toppranking för odontologisk forskning

Institutionen för odontologi hamnar totalt sett på femte plats på en rankinglista över odontologiska lärosäten i världen. Vetenskapligt placerar sig institutionen dock som trea i världen.

Vi börjar bli vana vid att se oss i toppen av listan när rankingarna kommer. Jag kan konstatera att vi har en stabil position som ett av världens ledande lärosäten inom odontologi, säger Annika Ekestubbe, som också gläds över att så många svenska lärosäten rankas högt:

– Tre av de fyra svenska lärosätena inom odontologi placerar sig bland de trettio bästa på listan. Det tycker jag visar hur väl svensk tandvård står sig i ett internationellt sammanhang.

Utdrag ur artikel på akademiliv.se, Göteborgs universitet fortsatt i världstoppen inom odontologisk forskning