Maha El Shahawy skrev bästa avhandling 2019

Maha El Shahawy vid avdelningen för oral biokemi har tilldelas priset för bästa avhandling 2019 vid institutionen för odontologi.

Maha El Shahawy vid avdelningen för oral biokemi har efter rekommendation av bedömningskommittén och dekan Agneta Holmäng, beslutat tilldelas priset för bästa avhandling 2019 vid institutionen för odontologi.

Hennes avhandlig har titeln “Molecular Control of Organogenesis, Cell Fate Specification and Cell Differentiation: Genetic and Experimental Studies in the Mouse

Årets avhandling vid Sahlgrenska akademin finansieras av h Dr Arnt Vestbys Forsknings-Stiftelse. Priset uppmärksammar totalt sju avhandlingar som försvarats under det gångna året. Förutom den avhandling som lyfts fram som Årets avhandling vid fakulteten uppmärksammas en avhandling från var och en institutionerna.